måndag 30 maj 2011

Att barn får ärva efter andra

Att barn får ärva efter andra

Tänker på när mina döttrar var små.Jag o maken fick ju 5 barn inom loppet av 10 år.Jag var hemmafru.Skötte om allt inom hemmet. Stickade kläder till barnen.Sydde en massa kläder både sommar och vinterplagg.Vi hade minsann inte råd att köpa kläder till barnen så därför fick de ärva av varndra.Jag köpte det billigaste tyget i stan och sydde overaller, byxor,klänningar och så vidare

.I början när de gick i småskolan var det inte så noga med vad för sorts kläder de hade på sig,Det var hela och rena plagg.När de hade vuxit ur kläderna fick nästa barn överta plaggen.PÅ så sätt kunde vi hålla nere den ansträngda ekonomin.

Jag bakade matbröd, kokade saft så det var inget större problem när de skulle ha utflykter i skolan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar