söndag 22 maj 2011

Att se glädjen i sitt barns ögon är en av de bästa stunderna i mitt liv

Att se glädjen i sitt barns ögon är en av de bästa stunderna i mitt liv


Min äldsta dotter var 16 år den julen,Hon hade alltid velat ha en hund.
Jag och min dåvarande fästman fick nys om en familj som hade hundar som fått valpar
Vi skulle BARA titta på dem....inte köpa.
Men vad tror du det hände?

5 Söta gulliga valpar sprang runt fötterna på oss.Jag blev alldeles till mig av glädje.
Det var speciellt en liten valp som fick mitt hjärta att gå i taket.
Det var en tik och hon vann mitt hjärta helt och hållet

Jag kunde inte motstå den lilla utan bestämde mig för att köpa henne.
Jag var tvungen att vänta i 5 veckor för de var ju bara 3 veckor de små.
Men dagen efter så var jag ner på stan och köpte ett halsband och koppel till den lilla valpen.
På julafton hade jag med flit sparat hennes paket till sist.
På paketet stod det RESTEN KOMMER SEN.

Dottern öppnade paketet med kopplet och halsbandet och tala om att se ett levande frågetecken.
När det gick upp för henne att hon äntligen skulle få en hund ..ja den känslan går inte att återge.
Måste jag säga att min dotter blev överlycklig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar