tisdag 24 maj 2011

Trevlig eftermiddag/Mitt första jobb

Fikat som vanligt på Röda Korset i samlingssalen.

Idag har det blåst orkanvindar och jag har inte varit utanför huset.






Mimmi---I ungdomens glada dagar.MITT första jobb.
 Skrivet av Mimmi

Jag kom helt appropå att tänka på mitt första jobb -- min första lön och mitt första köp för egna pengar.Jag var så överlycklig när jag äntligen på 50-talet kunde köpa en fladdermusfåtölj.Den var röd och grann.Jag satt alltid i den minns jag.Den kostade om jag inte minns fel 50 kronor.

Jag jobbade på en affär som springflicka som det hette på den tiden.Affären hette Sjöbergs garn.Jag köpte garn och stickade en tröja med fickor i rosa.Jag var så stolt och glad.



Vad var ditt första jobb?

2 kommentarer:

  1. Mitt första jobb var när jag 3 somrar i rad barnvaktade syrrans barn. Fick laga mat 2 ggr/ dag och göra allt utom att tvätta.

    BS Politik är ju snart sagt allt, mat, vård, skola, var inte intresserad på allvar förrän det blev Alliansstyre.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Det är sant att allt nu för tiden har med politik att göra.
    Kram på dig

    SvaraRadera