söndag 22 maj 2011

Minnen från förr

Vi det vill säga mamma ,pappa och min syster bodde i en grön liten stuga uppe i skogen.Det var gårdar runt omkring så vi var inte isolerade på nåt vis.Vi barn fick turas om att hämta mjölk hos grannen längre ner i backen.Det var färsk nymjölkad i mjölkkruka. Hittar ingen bra bild på den gamla tidens mjölkkrukor men hoppas ni anar ändå hur de såg ut.

Hur som helst så var det min tur den dagen och när jag hämtat mjölken så hade det samlats några av byns ungar som stod efter vägen och lurpassade på mig.Minns inte varför de var arga på mig men det slutade med att de knuffade omkull mig och hällde ut mjölken på vägen.Jag sprang gråtande hem med en tom kruka.

Minns inte vad mamma sa men jag fick ingen kram till tröst.I mitt hem kramades man aldrig.



Minnen från förr i tiden del 1

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar